درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور
مفیدستان:
تا به حال شده پول بلیت هواپیما را داده و حتی در زمان پرواز روی صندلی خود بنشینید ولی ناگهان ماموران پرواز آمده و به زور شما را بیرون کنند؟ شاید به نظر شوخی بیاید ولی این دقیقا همان اتفاقی است که کلیپ آن در شبکه های اجتماعی پخش شده و تبدیل به فاجعه ای برای این شرکت هواپیمایی شده است.
شرکت هواپیمایی United Airline
* داستان از کجا شروع شد؟
داستان از کلیپ ویدیویی شروع شد که ماموران هواپیمایی را در حال برخورد و بیرون کردن یک مسافر به بیرون از هواپیما نشان می داد. در این کلیپ مرد مسافر یکسره می گوید که من بلیت دارم و این صندلی من است ولی ماموران توجهی نکرده و به زور او را از روی صندلی بلند کرده و بدون او را کف راهروی هواپیما به سمت خروجی می کشند. خارج از این برخورد بد دو نکته دیگر هم در واکنش تند کاربران تاثیر زیادی داشت. یک اینکه فرد مورد نظر دکتر بود و به ماموران می گفت من باید به بیمارم برسم. دوم اینکه این دکتر آسیایی بود و دوباره بحث زیادی را سر نژادپرستی شرکت های آمریکایی به راه انداخت.

* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
قبل از اینکه سیاست یا برنامه ای را به مرحله اجرایی وارد کنید از خود بپرسید «کجای کار ممکن است اشتباه پیش رود؟»
پپسی
* داستان از کجا شروع شد؟
پپسی در راستای کمپین جدید خود با شعار در لحظه زندگی کن کلیپی با بازی یک مدل مشهور آمریکایی ساخت. در این کلیپ این مدل مشهور در بین سیل تظاهرات کنندگان در مقابل پلیس در حال اعتراض است و بعد تصمیم می گیرد در حرکتی جسورانه به سمت پلیس حرکت کرده و یک قوطی نوشابه به او بدهد. پلیس نوشابه را از او می گرد و با نوشیدنش لبخند می زند و به نوعی با تظاهرات کنندگان همراه می شود.
شاید در ظاهر این کلیپ مشکلی نداشته باشد ولی به خاطر صحنه هایی از حضور سیاه پوستان و زنان محجبه مسلمان در بین جمعیت واکنش بسیاری از سیاهپوستان و اقلیت های آمریکا را برانگیخت. به خصوص کسانی که در اعتراضات موسوم به «زندگی سیاهپوستان ارزش دارد» شرکت کرده و به خاطر رفتار نژادپرستی پلیس آمریکا به خیابان ها ریخته بودند. آنها اعتقاد داشتند پپسی با این آگهی ارزش این حرکت مردمی را پایین آورده و به نوعی آن را سطحی جلوه داده است. به حدی که تاریخ دراز نژادپرستی در آمریکا با یک نوشابه حل می شود.
* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
در تبلیغات واقع گرا باشید. در تبلیغ پپسی نه مدل معروف اهل اینگونه فعالیت های اجتماعی است نه نوع تظاهرات به واقعیت نزدیک است.
یاهو
* داستان از کجا شروع شد؟
یاهو که در سراشیبی مرگ قرار داشت، نتوانست حتی آبروی چندساله خود را حفظ کند و تیر آخر را در سر خودش شلیک کرد. داستان از این قرار بود که ناگهان طی چند روز حدود ۵۰۰ میلیون حساب کاربری ایمیل های این شرکت هک شد و کل بحث امنیت کاربران این شرکت را به باد فنا داد. این اتفاق به همین جا ختم نشد و در ادامه مشخص شد که شرکت یاهو دسترسی کامل FBI به همه ایمیل های شخصی را فراهم کرده است.

* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
اگر اعتماد مشتریان را از دست بدهید، هیچ چیز دیگری برای رقابت نخواهید داشت.
مایکروسافت
* داستان از کجا شروع شد؟
* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید انتظار هرگونه بازخوردی را داشته باشید و برای جلوگیری یا مدیریت مسخره شدن حتما برنامه داشته باشید.
اوبر
* داستان از کجا شروع شد؟
داستان اوبر از همان ابتدای خلقت این شرکت شروع شد یعنی از لحظه ای که شرکت های تاکسیرانی خطر این استارتاپ را حس کرده و شروع به شکایت کردند. با توجه به قوانین ایالتی آمریکا این شرکت با فراز و فرودهایی تقریبا توانست در تمام ایالت های آمریکا مجوز فعالیت بگیرد و به رقیب اصلی شرکت های تاکسیرانی تبدیل شود ولی این تازه اول داستان مشکلات این شرکت بود.
بعد از فتح آمریکا اوبر تصمیم گرفت کسب و کار خود را در بقیه کشورهای قاره آمریکا و به خصوص اروپا گسترش دهد اما بقیه کشورها مانند ایالت های آمریکا با این شرکت مهربان نبوده و انواع و اقسام شکایت ها سمت این شرکت سرازیر شد. اوبر وارد یک جنگ حقوقی با دنیا شد و در بسیاری از موارد عقب نشینی کرد. این اتفاق هنوز هم ادامه دارد و در تازه ترین مورد آن فعالیت این شرکت در ایتالیا متوقف شد.

* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
قبل از گسترش شرکت خود به منطقه ای دیگر قوانین و فرهنگ آن مکان را در نظر بگیرید.
فولکس واگن
* داستان از کجا شروع شد؟
* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
هیچ وقت مشتریان خود را دست کم نگیرید و به آنها احترام بگذارید.
سامسونگ
* داستان از کجا شروع شد؟
داستان از یک انفجار شروع شد؛ انفجار گوشی نوت ۷ سامسونگ که بسیاری آن را به عنوان بهترین گوشی سال می شناختند. در ابتدا بسیاری از افراد فکر کردند که این اتفاق به خاطر شرایط خاص نگهداری یا تبلیغات علیه این شرکت است ولی این انفجار به یک گوشی ختم نشده و از سرتاسر دنیا گزارش های بسیاری از منفجر شدن گوشی در جیب و دست افراد خبر می داد که حتی منجر به آسیب دیدن آنها شده بود. سامسونگ در ابتدا زیر بار مسئولیت این انفجارها نمی رفت ولی بعد از فشار زیاد مشتریان، مجبور به جمع آوری این گوشی از سرتاسر دنیا شد.

* چه میزان ضرر کرد؟
* چه درسی می گیریم؟
در هنگام رقابت کوچک ترین خطایی منجر به فاجعه ای بزرگ برای شما خواهدشد. پس حتما خدمات و محصول خود را از همه لحاظ بررسی کنید.
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
عبارات مرتبط با این موضوع
مجری های حذف شده از سیما تصاویرهایحذفشدهازسیماتصاویرمجری هایی که بعضی از آنها وزنه ای برای تلویزیون به حساب می آمدند ترتیب حروف الفبا را عکس موتور، عکس از موتورسیکلت، تصاویری از …حضرتی قالیباف وعدههای پوچ انتخاباتی میدهد برخی از گردش آزاد اطلاعات واهمه دارند عکس تنبیه با سلام قلب آدم به درد می آید به چهره معصوم این فرزندان عزیز آب وخاكمان با دقت یكبار عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، تصویر ماشین های سری جدید عکس های ماشین پورشه مدل های سال آکا عکس پژو از نمای داخلی و خارجی جامعه شناسی ایران نتیجه انتخابات را از مناظر گوناگون می توان تحلیل و تبیین کرد لکن یکی از تحلیلهای جالب ایرج مصداقیتقدیر همزمان دعایی از یک چهرهی ملی و یک جنایتکار علیه بشریت در سالهای گذشته یک بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …با تکمیل این فرم آخر اخبار و اطلاعیه های مهم صنعت خودرو برای شما به صورت رایگان و اطلاعات فنی پژو پارس اطلاعات فنی خودروها قیمت خودرو اخبار اطلاعیه داستان کلاسیک هایی که یک شبه فرسوده درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور نخست نیوز درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور آریا دمادم درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای هرلحظه، درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور اخباراجتماعیدرس درس های مهم اقتصادی از رسوایی و خدمات برندهای مشهور با درس گرفتن از این درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور – موفقیت مجله و خدمات برندهای مشهور با درس گرفتن از این درس های مهم اقتصادی از رسوایی درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی و خدمات برندهای مشهور با درس گرفتن از این درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی و خدمات برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درباره درس های مهم اقتصادی از رسوایی درباره درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی و خدمات برندهای مشهور گزارش های بسیاری از منفجر درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور بداخلاقی با درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای
مطلب درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.
لینک منبع و پست :درس های مهم اقتصادی از رسوایی برندهای مشهور
http://mofidestan.ir/%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85/
